cs@cs.ucy.ac.cy | +357-22-892700

| | | | MyCS Portal |

  • Computer Graphics and Virtual Reality Research Laboratory
    Computer Graphics and Virtual Reality Research Laboratory
  • Βραβευθέντες προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί απόφοιτοι του Τμήματος Πληροφορικής 2020-2021
    Βραβευθέντες προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί απόφοιτοι του Τμήματος Πληροφορικής 2020-2021
  • CS Department Tele-Education facilities, Room 148, Wing E, Building 12, New campus
    CS Department Tele-Education facilities, Room 148, Wing E, Building 12, New campus
  • Networks Research Laboratory (NetRL)
    Networks Research Laboratory (NetRL)
  • Εφαρμογή πολλαπλής αφής που δείχνει σε 3D τις οχυρώσεις της Λευκωσίας ανά τους αιώνες (Λεβέντειο Μουσείο)
    Εφαρμογή πολλαπλής αφής που δείχνει σε 3D τις οχυρώσεις της Λευκωσίας ανά τους αιώνες (Λεβέντειο Μουσείο)
  • Courtyard between Computer Science and Economics and Management Departments
    Courtyard between Computer Science and Economics and Management Departments
  • Computer Graphics and Virtual Reality Research Laboratory
    Computer Graphics and Virtual Reality Research Laboratory
  • Motion capture system in the Computer Graphics and Virtual Reality Research Laboratory
    Motion capture system in the Computer Graphics and Virtual Reality Research Laboratory
  • Σύστημα motion capture στο εργαστήριο γραφικών και εικονικής πραγματικότητας
    Σύστημα motion capture στο εργαστήριο γραφικών και εικονικής πραγματικότητας
  • Computer Science Department Building
    Computer Science Department Building
  • Dr. Christos Papadimitriou with faculty members of the Computer Science Department, March 18, 2008
    Dr. Christos Papadimitriou with faculty members of the Computer Science Department, March 18, 2008
  • Hariton Efstathiades - Best student paper award, ”Online Social Network Evolution: Revisiting the Twitter Graph”, IEEE Big Data 2016
    Hariton Efstathiades - Best student paper award, ”Online Social Network Evolution: Revisiting the Twitter Graph”, IEEE Big Data 2016
  • Computer Science Department Building2
    Computer Science Department Building2
  • Τρισδιάστατη αναπαράσταση της οικίας του Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου (Εθνολογικό Μουσείο)
    Τρισδιάστατη αναπαράσταση της οικίας του Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου (Εθνολογικό Μουσείο)
  • Computer Science Department Courtyard
    Computer Science Department Courtyard
  • Ceremony for the Award of an Honorary Doctorate to Dr. Andrew Viterbi, March 5, 2010
    Ceremony for the Award of an Honorary Doctorate to Dr. Andrew Viterbi, March 5, 2010
  • Ceremony for the Award of an Honorary Doctorate to Dr. Christos Papadimitriou, March 18, 2008
    Ceremony for the Award of an Honorary Doctorate to Dr. Christos Papadimitriou, March 18, 2008
  • 7η Ημερίδα Πληροφορικής για Μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, 2016
    7η Ημερίδα Πληροφορικής για Μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, 2016
  • University of Cyprus, New Campus, Courtyard
    University of Cyprus, New Campus, Courtyard
  • Multi-touch 3D application illustrating the Walls of Nicosia through centuries (Leventio Museum). Developed by the Computer Graphics and VR Research Lab.
    Multi-touch 3D application illustrating the Walls of Nicosia through centuries (Leventio Museum). Developed by the Computer Graphics and VR Research Lab.
  • Computer Science Department Building
    Computer Science Department Building

Σημαντικές Στιγμές

Students of the Computer Science Department succeeded in completing the Beyond Pre-Accelerator Programme

Ιουν 17, 2022

Dear Sir/Madam, Beyond Pre-Accelerator Demo Day was organised on the 30th of April 2022 by Junior Achievement Cyprus with great success... Read more

13η Ημερίδα Πληροφορικής για Μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών

Φεβ 21, 2022

Το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022 διοργανώθηκε διαδικτυακά η 13η Ημερίδα Πληροφορικής για μαθητές Γυμνασίων, Λυκείων και Τεχνικών Σχολών. Την ημερίδα... Read more

Όλες οι Σημαντικές Στιγμές

ViDaPe

ViDaPe

ViDaPe:Visual Dance Performance for Interactive Characters

Duration: 30 months (2012 - 2014)

Start: 1/06/2012

Project Website: https://vidape.cs.ucy.ac.cy/

Principal Investigator: Γιώργος Χρυσάνθου

Main Funding Source: Cyprus Research Promotion Foundation

Total Cost: 120,680

In this project, a novel application is proposed which will be pioneering in both the computer animation and dancing communities, since for the first time a dancing performer will interact with a virtual animated character, in real-time, to compose a contemporary dancing show. The proposed research will explore innovative topics with special interest in the area of computer animation, including methods which smoothly combine optical motion capture (mocap) data with kinematic techniques, human figure modelling, a novel methodology for motion classification and partial-body motion synthesis. Human motions will be classified and notated using Labanotation (a system of analysing human movements, mainly used for choreography).

The language of human body is complex and it is not possible to have a satisfying simulation if rough simplifications in motion notation are used and the motion classification applied is not properly structured from the outset. Laban's theory will also be utilised to establish a similarity function that automatically composes different parts of the character, with a view of creating new actions from already existing movements. Extra control will be enforced by incorporating an anatomically and physiologically constrained version of the FABRIK algorithm (a fast, iterative technique for manipulating postures in a linked chain); the humanoid skeletons will be hierarchically structured in individual chains, as noted in Laban’s theory, and FABRIK will be applied sequentially according to pre-specified weights.

A smooth transition between different mocap clips using kinematics is important in order to overcome the motion gaps in data, to unify and synthesise different captured motions and to compose new actions for enriching the motion collection. Nontrivial issues will also be investigated, such as motion modelling, interaction modelling and multiple character synthesis, attempting to provide novel solutions to the problem. The problem of automatically synthesising and synchronising motion for interactive characters, which perform in an asynchronous manner, is still in early stages and needs further investigation. A symbolic notation system will be designed where the directors can script their creative vision, driving to a semantic model of the director's creative intent. A 3D visualisation tool will be also implemented that automatically creates animated movies of the semantic model, providing the ability to the script-writers to visualise their authoring notations at the same time of writing.

The proposed 3D visualisation tool will be able to propose possible future moves of the corresponding avatar, based on its previous and current status or on feedback gained from other interactive characters. Contemporary dance has been chosen for demonstrating the proposed techniques since it is not based on any prior scenario, but on the performers' improvisation, chemistry and interlinked interactions. The system will be adjusted dynamically according to the performers' actions and responses, offering the maximum possible interaction between the natural and virtual performer. Similar techniques can be adapted to the game industry, possibly for military or local law enforcement training simulators or other virtual character animations.

Καλωσόρισμα

Καλωσορίσατε στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα τελευταία χρόνια το Τμήμα έχει παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη με ισχυρές ομάδες δικτύων υπολογιστών, αρχιτεκτονικής υπολογιστών, αλγορίθμων, βάσεων δεδομένων, εξόρυξης δεδομένων, κατανεμημένης επεξεργασίας, τεχνητής νοημοσύνης, τεχνολογίας λογισμικού, διαδικτυακού υπολογισμού και γραφικών. Το Τμήμα Πληροφορικής προσφέρει Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Πτυχίου Πληροφορικής με 7 διαφορετικές εξειδικεύσεις, ένα αριθμό Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών που οδηγούν σε τίτλους Μάστερ καθώς και σπουδές επιπέδου Διδακτορικού στην Πληροφορική.

Το Τμήμα έχει ισχυρές ερευνητικές υποδομές αποτελούμενες από υψηλής απόδοσης συστοιχίες, δίκτυα αποθήκευσης, υπολογιστικές νεφέλες, έξυπνα τηλέφωνα και αισθητήρες, καθώς επίσης και εξοπλισμό εικονικής πραγματικότητας. Από το 2005, το Τμήμα Πληροφορικής έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 160 ερευνητικά έργα που χρηματοδοτούνται τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας της Κύπρου, με συνολική χρηματοδότηση πάνω από 21.5 εκατ. ευρώ.

Δείτε εδώ μια συνοπτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων του Τμήματός μας.